Informacija lengvai suprantama kalba

  • Titulinis
  • Informacija lengvai suprantama kalba

Informacija apie Klaipėdos miesto savivaldybės etnokultūros centrą

 Šis tekstas yra parašytas lengvai suprantama kalba.

Lengvai suprantama kalba reikalinga žmonėms,

kuriems yra sunku skaityti ir suprasti įprastus tekstus.

Lengvai suprantama kalba padeda jiems

sužinoti naujos informacijos.

Tokių tekstų jau yra įvairiose pasaulio šalyse.

 

© Europos lengvai suprantamos kalbos simbolis.                                                      

Daugiau informacijos rasite čia: https://www.inclusion-europe.eu/easy-to-read/     

Klaipėdos miesto savivaldybės  etnokultūros centras yra įstaiga,

kuri puoselėja etnokultūrą.

Etnokultūra yra kurios nors tautos kultūra.

Tauta yra kurios nors šalies gyventojai.

Kultūra yra tai, ką kuria žmonės, pavyzdžiui:

  • tradicijos,

  • papročiai,

  • menas,

  • religija

Pavyzdžiui, mes gyvename Lietuvoje.

Lietuvoje gyvena lietuviai ir kitos tautos.

Lietuviai turi savo kultūrą.

Kitos tautos irgi turi savo kultūrą.

Kiekvienos tautos kultūra

yra vadinama etnokultūra.

Kultūra galime vadinti,

kai žmonės kuria įvairius daiktus.

Pavyzdžiui:

  • siuvinėja,

  • mezga,

  • margina margučius.

Kultūra galime vadinti, kai žmonės:

  • dainuoja,

  • vaidina,

  • groja instrumentais,

  • rašo tekstus,

  • šoka.

Etnokultūra yra sena.

Tradicijos ateina iš senų laikų.

Tradicijas turėjo visi žmonės,

kurie gyveno seniau.

Pavyzdžiui, mūsų seneliai turėjo tradicijas.

Senelių tradicijos gali skirtis

nuo mūsų tradicijų.

Taip yra, nes tradicijos keičiasi.

Dabar yra kuriamos naujos tradicijos.

Kultūra yra kuriama ir šiais laikais.

Etnokultūra yra sena.

Tradicijos ateina iš senų laikų.

Tradicijas turėjo visi žmonės,

kurie gyveno seniau.

Pavyzdžiui, mūsų seneliai turėjo tradicijas.

Senelių tradicijos gali skirtis

nuo mūsų tradicijų.

Taip yra, nes tradicijos keičiasi.

Dabar yra kuriamos naujos tradicijos.

Kultūra yra kuriama ir šiais laikais.

Klaipėdos etnokultūros centre

galite daugiau sužinoti

apie Klaipėdos krašto kultūrą.

Galite sužinoti apie Klaipėdos:

  • istoriją,

  • papročius,

  • folklorą,

Folkloras yra, pavyzdžiui,

tradicinės pasakos ir mįslės.

  • tautinius kostiumus,

Tautinis kostiumas yra tradiciniai drabužiai, kuriuos seniau dėvėdavo žmonės.

Klaipėdos etnokultūros centras nori,

kad žmonės domėtųsi etnokultūra.

Centras turi šūkį.

Šūkis skamba taip:

Tradicijos ir kultūra Tau!

Tai reiškia, kad tradicijos ir kultūra

yra skirti visiems žmonėms.

Centras kviečia žmones

dalyvauti įvairiose veiklose.

Pavyzdžiui, centre vyksta:

  • šventės,

  • mokymai,

  • renginiai,

Kokios veiklos vyksta

Klaipėdos etnokultūros centre

galite sužinoti internetiniame puslapyje:

https://www.etnocentras.lt/

Paspauskite raudoną tekstą

ir Jums atsidarys internetinis puslapis

Klaipėdos etnokultūros centre

veikia 5 folkloro kolektyvai.

Kolektyvuose dalyvauja žmonės.

Kolektyvuose žmonės:

  • dainuoja,

  • šoka,

  • vaidina,

  • žaidžia žaidimus,

  • dėvi tradicinius drabužius.